2 Nisan 2010 Cuma

Kavrulmuş fındıklı ıslak kek

Aradığım görüntüyü ve lezzeti bulmak için internette birçok tarif denedikten sonra bu tarif, tam da istediğim sonucu verdi. Çikolatalı, nefis fındık aromalı, görüntüsü de lezzeti de nemli, tam kek gibi değil de hafif badem ezmesi şekerlemelerinin dokusunda bir kek. Biraz da yaz helvasını hatırlattı bana. Tarifi sevgili Hatice Hanım'ın sitesinde (portakal ağacı) gördüm ve denedim. Çok da memnun kaldım.





Malzemeler :
  • 125 gr. tereyağ
  • 180 gr. bitter çikolata
  • 1 su bardağı (165 gr) toz şeker (ben ölçerek yaptım)
  • 4 çırpılmış yumurta
  • 1 su bardağı (150 gr) un (elenmiş) (yine ölçerek yaptım)
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı kavrulmuş ve irice dövülmüş fındık

Dikdörtgen borcama yağlı kağıt serdim ve fırını 175C de ısıtmaya başladım. Tereyağ ve çikolatayı bir kapta, kısık ateşte eritip iyice karıştırdım. Sonra bu karışımı derin ve büyük bir kaseye koyup şeker ve çırpılmış yumurtaları ekledim. Biraz karıştırdıktan sonra unu, yoğurdu ve fındıkları ekleyip, çırpma teliyle bütünleşene kadar çırptım. Sonra borcama boşaltıp fırına verdim.

Kürdan batırdığınızda çok kuru olmaması gerekiyor. Hafif nemli olacağı için kürdan temiz çıkana kadar beklememek lazım. Çok cıvık olmayacak çok kuru da olmayacak.

Fırından çıkarınca kabında soğutup, minik dilimler halinde servis yaptık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...