19 Ocak 2011 Çarşamba

Kakaolu muzlu sütlaç ve güzel ödülümüz


Sütlacı evdekiler çok severler ama benim pek aram yoktur. Canım çok isterse arada yerim. Ama bu sefer yaptığım çok hoşuma gitti. Gerçi evdekilere değişik geldi. Çünkü klasik sütlaç tadı yok. Kakaonun acımsılığı muzun araomasına katılınca çok ilginç bir sütlaç oldu.

1 neskafe fincanı pirinç
2 neskafe fincanı su
1 lt. süt
7-8 yemek kaşığı toz şeker
3 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya
1 muz
1 su bardağı su

Pirinci ayıklayıp yıkadıktan sonra 2 neskafe fincanı su ile birlikte kısık ateşte yumuşayana kadar pişirdim. Sonra sütü, şekeri , kakaoyu ve 1 su bardağı suyu ekleyip çırpma teliyle karıştırdım. Kaynamasına yakın muzu ezip içine kattım. En son vanilyayı koyup yaklaşık 2-3 dakika fokurdatıp altını kapadım. Kaselere bölüştürüp, soğuyunca muz ile süsledim.

Bu tarifi sevgili Estergonyeşil'in düzünlediği 'ben buldum' etkinliğine gönderiyorum. Kolay gelsin arkadaşım.
Sevgili tatlı arkadaşım Banu'cuğum bu güzel ödüle layık görmüş bizi. Kendisine çok teşekkür ediyoruz. Bizi çok mutlu ettin arkadaşım. Kucak dolusu sevgiler.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...