1 Mart 2012 Perşembe

Nefis ıslak kek



İşte bu dediğim bir tarif. Biliyorsunuz ne zamandır ıslak kek tarifi arıyordum. Ve sonunda çok aramama gerek kalmadan istediğim lezzeti buldum. Hem de burnumun dibindeymiş de farkında değilmişim. Tarifi sevgili Ayla'nın blogunda (mutfaktan mis kokular) buldum. Meğerse o da sevgili İzgün'cüğümden (pastaneden) almış tarifi. İkisinin de ellerine sağlık. Gerçekten nefis bir tat. Muhakkak denemenizi öneriyorum.





Tarif şöyle efendim :)

5 yumurta (oda sıcaklığında)
250 ml. süt
250 ml. sıvı yağ
250 gr. toz şeker
250 gr. un
1 paket kabartma tozu
4 yemek kaşığı kakao

Sosu :
250 gr. toz şeker
250 ml. süt
125 ml. sıvıyağ (ben 50 ml. koydum)
3 yemek kaşığı kakao

Yumurta ve şekeri 3-4 dakika çırpın.  Süt ve yağı ekleyin biraz daha çırpın. Un, kabartma tozu ve kakaoyu beraber eleyin ve sıvı karışıma ilave edin, çırpın. Tarifte yağlanmış kare ya da dikdörtgen borcam diyordu ama ben bir önceki tarifte alt tarafı kuru kaldığı için mini fırın tepsisinde pişirdim.  Tepsiye yağlı kağıt serip yaptım ve sonuç bence böyle daha başarılı oldu. Hatta bence kalın olsaydı bu kadar güzel olmayacaktı. Isınmış fırında 175°C’de yaklaşık 40 dakika pişirin.
(Burada şunu belitmek istiyorum, benim tepsimin kenarları çok kalın değil. Keki fırından çıkırdığımızda kabarmıştı ama sonra indi. İlkten üzüldüm ama baktım ki sonra, bu çöküş keke enfes bir nemlilik sağlamış. İyi ki kabarık kalmamış dedim doğrusu içimden.  Ve keki çok uzun tumadım fırında kürdan temiz çıktığında hemen aldım kurumasın diye. Bir not daha, benim kekim çok cıvık oldu. Hatta tepsiye dökerken olmayacak diye korktum. Ama sonuç süperdi.)
Kek pişerken sosu hazırlayın. Malzemeleri tencereye koyup kısık ateşte tel çırpıcıyla karıştırarak pişirin. Kaynayınca ocağı kapatın. Keki fırından çıkarınca  ve ilk sıcaklığı geçince, sıcak sosu kaşıkla üstüne dökün ve çekmesini bekleyin.
Afiyet bal şeker olsun.






Nasıl da canım istedi şimdi :)))



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...