30 Kasım 2012 Cuma

Balkabaklı tart


İpeksi dokusu olan bir lezzet. Sevgili Aslı'nın sitesinde gördüm bu tarifi ve hemen uygulamaya karar verdim. Çok güzel bir tart oldu. İşte tarifi.




Tabanı için:
2 paket eti burçak bisküvi
150 gr. erimiş ve soğumuş tereyağ
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı zencefil
½  çay kaşığı tuz

Balkabağı püresi:
500 gr. balkabağı
1 su bardağı toz şeker
¼ çay bardağı su

Kreması:
Balkabağı püresi
1 su bardağı süt
3 yumurta
1 tatlı kaşığı buğday nişastası
1 çay kaşığı zencefil
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı toz karanfil
½ çay kaşığı tuz
5 yemek kaşığı (ufak parçalara bölünmüş) çikolata (ben bitter koydum)

Önce kabak püresini hazırlayalım. Ben bir gece önceden hazırladım. Kabakları soyup, küçük küçük doğrayıp tencereye koydum. Şekeri ve suyu ekleyip kısık ateşte iyice yumuşayana kadar pişirdim. Ben 1 kg. kabaktan yaptım ve yarısını kavanoza koyup buzdolabına kaldırdım.
Ertesi gün önce tabanını hazırladım. Tereyağı eritip soğuttum. Rondoda un haline getirdiğim bisküvileri  tuz,tarçın ve zencefil ile harmanlayıp en son tereyağını da ekledim ve karıştırdım. (daha doğrusu yaoğurdum, o yüzden yağ çok cıvık bir hale geldi, siz sadece kaşıkla karıştırın) Hamuru turta kalıbına koyup, kenarlara doğru bastırarak düzeltin. Bir bardağın alt kısmıyla daha rahat sıkıştırabilirsiniz hamuru.  175°C ısınmış fırında 10-15 dakika sertleşene kadar pişirin (benim tereyağım çok cıvık olduğu için sertleşmedi).
Bu arada bir yandan çikolatayı benmari usulü eitirken bir yandan da kremayı hazırladım. Karıştırma kabına balkabağı püresini koydum, sütü, nişastayı, yumurtaları, tarçın, zencefil, karanfil ve tuzu da ekleyip mikserle düşük devirde çırptım.  Eriyen çikolatadan 1-2 kaşık ayırıp geri kalanını kremanın içine koyarak homojen bir görünüm alana kadar yavaş yavaş çırptım. Ayırdığım erimiş çikolatayı bisküvi tabanın üstüne sürdüm ve kremayı döktüm.  175°C, sıcak fırında yaklaşık 1 saat pişirdim. Aslı’nın dediği gibi, bu süre sonunda  hemen kapağı açmadım. Yaklaşık 10 dakika sonra fırından çıkarttım.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...