2 Kasım 2012 Cuma

Kar yağdı hatun tatlısı (Etimek tatlısı)



Seneler önce televizyonda hikayesi ile beraber bu tatlıyı tarif etmişlerdi. O zamandan beri çok severim bu tatlıyı. Bayramda da bu tatlıyı yaptık.


1 paket tuzsuz etimek
1,5 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı kaynar su

1 paket kremşanti
1 su bardağı soğuk süt

Muhallebisi için:
1 lt. süt
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
1 paket  vanilya

Etimekleri borcama bir sıra olacak şekilde dizin. Ben kırarak yerleştiriyorum. Islanınca iyice düzeltiyorum. 
Küçük bir teflon tavaya 1,5 bardak şekeri koyun. Yavaş yavaş erimesini bekleyin. Bu arada rengi dönecek ve yanlardan erimeye başlayacak. Yakmamaya çalışarak hepsini eritin. (Ben biraz karıştırdım tahta kaşıkla) Beyaz şeker kalmayınca kaynar suyu azar azar ilave edin. Ocağın altını kapatıp şeker eriyene kadar karıştırın ve biraz daha ocağı açıp fokurdatın. Kepçe ile etimeklerin üstüne dökün.
Daha sonra muhallebisini hazırlayın. Bütün malzemeleri koyup önce çırpma teliyle daha sonra tahta kaşıkla karıştırarak muhallebiyi pişirin. Göz göz olunca 1-2 dakika bekletip ocağı kapatın. Etimeklerin üstüne dökün. Oda sıcaklığına gelince 1 su bardağı soğuk süt ile çırptığım kremşantiyi  üstüne yayın ve buzdolabına kaldırın.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...